Dokumenty i papiery

Wszystkie tematy związane z wyspą Gran Canaria
Awatar użytkownika
palomita
Uczestnik
Uczestnik
Posty: 81
Rejestracja: śr, 14 wrz 2011, 12:18

Dokumenty i papiery

Post autor: palomita » pt, 7 paź 2011, 11:58

Witajcie,
sledze wszystkie informacje odkad tu jestem, teraz interesuje mnie temat dokumentów, zanim zaczelam dzialac poczytalam co trzeba miec i od czego zaczac, tak tez zrobilam, ale niestety to nie takie proste. Czy moze ktos wyrabial ostatnio papiery na wyspach i moze mi konkretnie napisac jak to wyglada po kolei i gdzie trzeba isc. Poszlam do Ayutamiento zeby sie zameldowac, ale Pani grzecznie wyslala mnie do Gobierno de Extranjeria po NIE. A wiec wynika z tego ze nie mozna sie zameldowac dopóki nie mamy NIE.
Teraz od poczatku, poszlam do Gobierno, Pan poinformowal mnie zebym wupelnila druczek, przyniosla paszport, no ale jeszcze dziecko, tu problem, bo paszport jest nie przydatny w jego wypadku, trzeba akt urodzenia, przetlumaczony na hiszpanski i zgoda rodziców. Tak wiec czekamy na tlumaczenie. Urzad otwarty od 9 do 14, a Pan powiedzial ze musi dziecko przyjsc osobiscie. Jest szkola, wiec musi ja opuscic zeby isc ze mna do Gobierno, dobrze. Ale czy napewno to juz wszystko, zeby sie nie okazalo ze jak pójde z nim to powiedza ze cos znowu brakuje i dzien szkolny zmarnowany i nic nie zalatwione. Czas mam, wiec nie ma sprawy , chodzi tylko zeby maly nie marnowal szkoly, bo to poczatki i jest mu ciazko nadrabiac w szkole. Moze ktos ma swieze informacje jak sie wyrabia te papierzyska !!!

P.S a dalej co z tym NIE wracam do ayutamiento po zameldowanie?

pozdrawiam :D

Awatar użytkownika
SplitSailer
Zaangażowany
Zaangażowany
Posty: 277
Rejestracja: sob, 7 kwie 2007, 18:45
Lokalizacja: Islas Canarias / TF y Mundo
Kontaktowanie:

Re: Dokumenty i papiery

Post autor: SplitSailer » pt, 7 paź 2011, 21:20

Wyrabialem papiery dosyc dawno, jak jest ktos kto robil to przed chwila niech napisze.
W kazdym razie:
1. z paszportem/dowodem na Policje tam po wypelnieniu formularza nadadza N.I.E
2. N.I.E jest nadawany dozywotnio i wymagane w zasadzie zawsze w urzedach (litera z przodu numeru kfalifikuje niejako w jakich latach wystepowalas o NIE.
3. rownoczesnie otrzymujesz( tak przynajmniej bylo) Tarjeta de Residencja de Extranjeros. Policja pobiera odciski palcow.
4. z N.I.E mozesz otrzymac empadronamiento w urzedzie miasta. Wymagano podstawy zamieszkiwania pod danym adresem. ( najem , wlasnosc)
5. akt urodzenia dziecka i paszport dla UE nie jest wymagane tlumaczenie dla N.I.E
¨...i¨ ?

Panna.Migotka
Początkujący
Początkujący
Posty: 46
Rejestracja: czw, 3 lut 2011, 11:09

Re: Dokumenty i papiery

Post autor: Panna.Migotka » sob, 8 paź 2011, 14:05

Aby otrzymać Tarjeta de Residencia trzeba mieć meldunek, więc kolejność jest: NIE-->Empadronamiento-->rezydencja

I, tak jak pisałam w sąsiednim wątku, do wyrobienia NIE niepotrzebne sa zdjęcia ani (w przypadku dzieci) tłumaczenie aktu urodzenia/międzynarodowy akt urodzenia

Awatar użytkownika
camilozeta
Administrator
Administrator
Posty: 977
Rejestracja: pn, 22 maja 2006, 02:36
Kontaktowanie:

Re: Dokumenty i papiery

Post autor: camilozeta » sob, 8 paź 2011, 16:57

I dodam to co było już poruszane wiele razy, wszystko zależy od: wyspy, urzędasa i jego humoru. Poza tym to się zmienia co jakiś czas, na przykład teraz już nie dostaje się tarjeta de residencia tylko jakiś świstek papieru.

Jak ja załatwiałem permiso de residencia to ani NIE ani zameldowanie nie było potrzebne, teraz jest.

Dlatego tak ciężko jest radzić.

Salu2
http://www.camilozeta.com/ - Podróżując przez życie...
Obrazek

Awatar użytkownika
SplitSailer
Zaangażowany
Zaangażowany
Posty: 277
Rejestracja: sob, 7 kwie 2007, 18:45
Lokalizacja: Islas Canarias / TF y Mundo
Kontaktowanie:

Re: Dokumenty i papiery

Post autor: SplitSailer » sob, 8 paź 2011, 19:26

camilozeta pisze:I dodam to co było już poruszane wiele razy, wszystko zależy od: wyspy, urzędasa i jego humoru. Poza tym to się zmienia co jakiś czas, na przykład teraz już nie dostaje się tarjeta de residencia tylko jakiś świstek papieru.

Jak ja załatwiałem permiso de residencia to ani NIE ani zameldowanie nie było potrzebne, teraz jest.

Dlatego tak ciężko jest radzić.

Salu2

...No i wlasnie TU sedno...
Ja takze, jak wyrabialem dokumenty, nie wiele bylo mi potrzebne. Urzednik dal mi wiare na slowo. A fotografie zrobilem w automacie na oczach policjantki, poniewaz te przyniesione nie nadawaly sie. Wszyscy sie usmielismy, poklepali po plecach i bylo fajnie.
Dopiero chyba za poltorej roku Hiszpanie zdecydowali sie na masowa legalizacje emigrantow i powstal mlyn.
¨...i¨ ?

Panna.Migotka
Początkujący
Początkujący
Posty: 46
Rejestracja: czw, 3 lut 2011, 11:09

Re: Dokumenty i papiery

Post autor: Panna.Migotka » sob, 8 paź 2011, 22:46

Rezydencja ma znowu być formatu karty kredytowej, ale neistety w przeciwieństwie do dawnej bez zdjecia, wiec trzeba będzie i tak mieć przy sobie inny dokument. Jest już sukcesywnie wprowadzana w comunidades, więc i na Kanary pewnie dotrze za jakiś czas;)

I zgadzam sie, ze wiele tu zależy od widzimisię urzędników, vide przygody Flamencilli z aktem urodzenia...

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
SplitSailer
Zaangażowany
Zaangażowany
Posty: 277
Rejestracja: sob, 7 kwie 2007, 18:45
Lokalizacja: Islas Canarias / TF y Mundo
Kontaktowanie:

Re: Dokumenty i papiery

Post autor: SplitSailer » ndz, 9 paź 2011, 09:05

Panna.Migotka pisze:Rezydencja ma znowu być formatu karty kredytowej
O! ..no to fajna wiadomość! Czyli ogarneli sie z tematem, masowych wnioskow o TdR. jak pomagalem ludkom zrobic papiery to nawet uslyszalem od policjanta ze > ¨wydajemy tylko swistek A4 bo nie ma plastiku na tarjetas¨ ;)
¨...i¨ ?

estrella
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 172
Rejestracja: czw, 7 paź 2010, 15:27

Re: Dokumenty i papiery

Post autor: estrella » ndz, 9 paź 2011, 10:26

witam,

tu sa przgody w biurach, ze tylko film krecic. Ja tez latam z zielonym swistkiem, A4, zrobilam pare kopie, tez na zielono. Polecam. Bo papier nie najlepszy, ten orginalny.

Fajna historie przecztalam: pewnego dnia urzendnik zamknal okienko, 1.00, sjesta.
Ludzie czekali wiele godzin i nic nie zalatwione. To wstal jeden, usiadl przy biurku i dal pare pieczatek. Bo tylko o pieczatki chodzilo. Nie pamietam ile dostal - pare miesiecy -
no tak tu jest.

cierpliwosci wam zycze -
e.

Awatar użytkownika
camilozeta
Administrator
Administrator
Posty: 977
Rejestracja: pn, 22 maja 2006, 02:36
Kontaktowanie:

Re: Dokumenty i papiery

Post autor: camilozeta » ndz, 9 paź 2011, 10:35

Heh, to tutaj oddaje dobrze temat: http://www.youtube.com/watch?v=XXWZ3uAEKsw


Salu2
http://www.camilozeta.com/ - Podróżując przez życie...
Obrazek

Awatar użytkownika
ewita170
Uczestnik
Uczestnik
Posty: 52
Rejestracja: pn, 12 mar 2012, 15:16
Lokalizacja: Costa del Silencio Arona

Re: Dokumenty i papiery

Post autor: ewita170 » czw, 15 mar 2012, 11:19

Panna.Migotka pisze:Rezydencja ma znowu być formatu karty kredytowej
No i jest rezydencja w postaci karty kredytowej, ale tak naprwdę jedno wielki g.... czyli wydrukowany papierek tak jak format A4 z przodu info na temat rezydenta dane, adres itp. z tyłu zaś formułka z formatu A4 papierek zalaminowany tylko na tylnej stronie i zakaz laminowania dokumentu wiec aby nie zniszczyc możesz sobie jedynie włozyc w jakis plastik czy cos z czego w każdej chwili mozesz wyjąć, jak nie zabezpieczysz tego "maleństwa" niczym to się zniszczy szybciej niz A4 (sama jestem w posiadaniu takiego papierka)
Pozdrawiam Ewa

kris76
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr, 21 wrz 2011, 20:37

Re: Dokumenty i papiery

Post autor: kris76 » pn, 4 cze 2012, 21:17

Witam.Piszę bo mam taki problem.Mam kontrakt na mieszkanie Maspalomas od marzec 2012 do końca października 2012 (kontrakt będzie kontynuowany) Mam numer N.I E. i zameldowanie .Chciałem uzyskać rezydenturę ale na policji się dowiedziałem że od 1 maja zmieniły się przepisy i nie mogę złożyć wniosku bo będą inne procedury.Wróciłem do Polski 20 maja i dopiero w połowie czerwca wracam do Maspalomas.Może ktoś wie jakie dokumenty są na chwilę obecną wymagane. Nie mam pracy na wyspie ale stały dochód w Polsce .Na Policji powiedzieli mi że nawet będą mogli wymagać potwierdzenie dochodu w kraju.

Awatar użytkownika
palomita
Uczestnik
Uczestnik
Posty: 81
Rejestracja: śr, 14 wrz 2011, 12:18

Re: Dokumenty i papiery

Post autor: palomita » śr, 6 cze 2012, 11:27

Witam wszystkich,
mam pytanie: Jade do Polski na prawie 3 miesiace, nie nalezy mi sie karta europejska bo nie pracuje, a ta która mam jest normalna (con recursos bo wyrabialam ja jak pracowalam) zeby miec ubezpieczenie ja + dziecka , musze w polsce zarejestrowac sie na pasredniaku, ale czy musze wyrejestrowac sie tutaj? czy jak sie wyrejestruje to potem nie bede miala problemów z lekarzem tutaj w hiszpanii?nCo zrobic w takiej sytuacji? moze ktos byl w podobnej? Sa 3 miesiace i musimy sie gdzies zabezpieczyc na wszelki wypadek.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości